مصاحبه با کارگردان فیلم درخشش ( نادر طریقت)
درخشش و بعد از درخشش به کارگردانی نادر طریقت
درخشش ستارگان سینما

منوی اصلی

به وبلاگ تخصصی درخشش و بعد از درخشش خوش آمدید

لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فیلم مستند درخشش و آدرس derkhshesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو مطالب
مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
مصاحبه با کارگردان فیلم درخشش ( نادر طریقت)
ن : هنگامه طریقت ت : سه شنبه 17 تير 1393 ز : 19:37 | +

 

نادر طریقت : مدیریت نادرست در سینمای مستند سرمایه ملی را هدر می دهد

 

تاریخ درج : خرداد ۲۸, ۱۳۹۱

یک مستندساز پیشکسوت معتقد است که بودجه های دولتی که صرف ساختن فیلم های کوتاه و مستند می شوند مدیریت درستی ندارند و به همین علت سرمایه های ملی هدر می رود.
سینما فیروزه – خبرگزاری مهر – نادر طریقت کارگردان سینمای مستند ضمن بیان این مطلب، مدیریت ناصحیح در حوزه سینمای مستند و فیلم کوتاه را یکی از موارد مهم در پراکنده شدن فیلمسازان مستند در چند سال اخیر دانست و در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه مدیریت نادرست در عرصه سینمای مستند و فیلم کوتاه باعث شده تا افراد بسیاری که در حوزه های مختلف این نوع سینما در گذشته فعالیت می کردند در شرایط فعلی انگیزه و علاقه خود برای حضور در این عرصه را از دست بدهند.

وی درادامه افزود: در مقابل بخش عمده ای از بودجه های دولتی صرف ساختن فیلم های عده ای از افراد شده که با کمترین تخصص و دانش سینما وارد عرصه شدند و با بودجه های دولتی مراحل آزمون و خطای خود در این عرصه را می گذرانند. این  در حالی است که مستندسازان کاربلد و به اصطلاح استخوان خورد کرده رغبتی ندارند برای ساخت مستندهای خود سراغ مدیرانی از این دست بروند.

کارگردان فیلم مستند “درخشش” در ادامه صحبت های خود با اشاره به آرشیوی بودن اغلب فیلم های تولید شده در شرایط فعلی گفت: با توجه به شعار محوری سال جاری حمایت از کار و سرمایه ملی ، متاسفانه شاهد هستیم که اغلب هزینه هایی که در بخش دولتی صرف ساخت فیلم های مستند و کوتاه می شود در آرشیو می ماند و یا در جشنواره های محدودی به نمایش گذاشته می شود، نمایشی که شاید به اندازه پولی که صرف ساخت فیلم ها شده است درآمد کسب نکنند.

طریقت در ادامه افزود: این در حالی است که مستندسازان تاثیرگذار در دو دهه اخیر به معنای واقعی کنار کشیده اند و نیرو انرژی ها به دلیل عدم مدیریت درست به بیراهه می رود.

وی در ادامه یکی از مشکلات در حوزه سینمای مستند و فیلم کوتاه را علاوه بر مسائل مالی، نبود ایده های خوب برای ساخت فیلم هایی از این دست دانست و گفت: داشتن ایده های ناب از سوی مدیران و پیشنهاد آنها به مستندسازان یکی از راهکارهایی است که به پویایی این نوع سینما کمک می کند ولی متاسفانه شاهد هستیم در شرایط فعلی اغلب موضوعات سفارشی و غیر ضروری به مستندسازان سفارش می دهند و چون این موضوع ها جذابیت ندارند در مقابل مستند سازان هم با بی میلی و تنها برای رفع تکلیف سفارش مدیران را می سازند.

نادر طریقت در پایان افزود: در همه جای دنیا رسم بر این است که از ایده های ناب استقبال  و در نهایت حمایت می کنند اما در ایران و در شرایطه فعلی چنین امکانی وجود ندارد و هیچ حمایتی ازمستند سازان نمی شود و اغلب آنها که عاشقانه حرفه خود را دوست دارند با دست خالی فیلم می سازند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به درخشش و بعد از درخشش به کارگردانی نادر طریقت مي باشد.
.:: Weblog Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.